Sergio Pérez

 Sergio Pérez Mendoza (ur. 26 stycznia 1990 r.), pseudonim "Checo", jest meksykańskim kierowcą wyścigowym, obecnie jeździ w Formule 1 na Racing Point, pod meksykańską flagą. Do 2012 roku był członkiem Ferrari Driver Academy. Swoje pierwsze podium w Formule 1 zdobył podczas Grand Prix Malezji w 2012 roku z Sauberem, który wygrał go w plebiscycie i podsycał spekulacje na temat przeprowadzki do Ferrari w najbliższej przyszłości. Jednak później Pérez powiedział dziennikarzom, że spodziewa się zostać z Sauberem co najmniej do końca sezonu 2012. Ze względu na jego młody wiek i występy, został nazwany "The Mexican Wunderkind".


Pérez dołączył do McLarena na sezon 2013, ale samochód nie zapewnił zespołowi ani jednego miejsca na podium. Następnie, na sezon 2014, zespół zdecydował się zastąpić Péreza duńskim kierowcą Kevinem Magnussenem bardzo późno w sezonie, prawie pozostawiając Péreza bez siedzenia. W grudniu 2013 roku ogłoszono, że Force India podpisała z Pérezem umowę na 15 milionów euro. Pozostał on w Force India po przejściu do administracji w drugiej połowie 2018 roku, a następnie został zreformowany jako Racing Point F1 w 2019 roku. W sierpniu 2019 roku Racing Point ogłosił, że podpisał z Pérezem trzyletnie przedłużenie, które będzie trwało do końca 2022 roku. Później ogłosił, że opuści zespół pod koniec sezonu 2020.

Życie osobiste

Urodzony w Guadalajara, w stanie Jalisco, Pérez jest najmłodszym dzieckiem Antonio Péreza Garibaya i Marilú Pérez (z domu Mendoza); ma również starszą siostrę Paolę i starszego brata Antonio Péreza, którzy do 2015 roku brali udział w NASCAR Mexico Series, mistrzostwach w wyścigach samochodowych w Meksyku. Pérez jest rzymskim katolikiem.

Obaj bracia Pérez są kibicami piłki nożnej, twierdząc, że myśleli o odejściu od wyścigów samochodowych, aby grać zawodowo. Bracia są przyjaciółmi międzynarodowego meksykańskiego Javiera Hernándeza. W wywiadzie udzielonym w 2012 roku na oficjalnej stronie Formuły 1, Pérez ujawnił, że gdyby nie był kierowcą, chciałby zostać prawnikiem.

W listopadzie 2012 roku Pérez odsłonił Fundację Checo Péreza, której celem jest wspieranie sierot i dzieci chorych na raka. Jego siostra Paola była prezesem fundacji. W grudniu 2017 roku Pérez i jego partnerka Carola Martínez przywitali swoje pierwsze dziecko, Sergio Pérez Jr. Pérez i Martinez pobrali się 1 czerwca 2018 roku. W dniu 14 września 2019 r. urodziło się ich drugie dziecko, Carlota Pérez.

Wczesna kariera

Karting

Pérez rozpoczął swoją karierę w 1996 roku w wieku 6 lat w kartingu. W pierwszym roku zawodów odniósł cztery zwycięstwa w kategorii juniorów pod koniec roku i zdobył drugie miejsce w tej kategorii. W 1997 roku wziął udział w kartingowej klasie młodzieży, gdzie był najmłodszym kierowcą w kategorii i zdobył zwycięstwo, pięć podiów i zajął czwarte miejsce w mistrzostwach.

W następnym roku powrócił do rywalizacji w kategorii juniorów, gdzie odniósł osiem zwycięstw, a pod koniec kampanii został najmłodszym kierowcą, który został mistrzem kategorii. Brał również udział w kilku wyścigach w Shifter 125 cc, a także startował w Master Kadets, gdzie zajął miejsce na podium.

W 1999 roku ścigał się w kategorii Shifter 80 cc, gdzie odniósł trzy zwycięstwa i zajął trzecie miejsce w mistrzostwach. Pérez został również najmłodszym kierowcą, który wygrał zawody w tej kategorii, po uzyskaniu specjalnej zgody Federacji na udział w wyścigu 80 cc Shifter.

W 2000 roku ścigał się w Mistrzostwach Shifter 80 cc, a także brał udział w trzech wyścigach w kategorii Shifter 125 cc, która była częścią Telmex Challenge. Pérez nie był jednak zadowolony z wyników i w następnym sezonie stanął do kolejnego mistrzostwa, tym razem na 125 cm3 w kategorii Shifter Regional, i po raz kolejny był najmłodszym kierowcą, który startował w tej kategorii. Dzięki tym wszystkim osiągnięciom, meksykański kierowca przykuł uwagę harcerzy Escuderia Telmex.

Z sześcioma zwycięstwami w 2002 roku, Pérez ukończył jako krajowy wicemistrz w kategorii Shifter 125 cc i wziął udział w globalnym wyścigu Shifter 80 cc, w Las Vegas, gdzie zakwalifikował się na piątym miejscu i zajął 11 miejsce.

W 2003 roku prowadził oba mistrzostwa w kategorii 125 cc, ale wycofał się z ostatnich siedmiu wyścigów, co okazało się rozczarowaniem w jego aspiracjach tytułowych. W Telmex Challenge ukończył jednak na trzecim miejscu, oprócz zdobycia drugiego miejsca w Pucharze Meksyku. W tym samym roku został również zaproszony do udziału w Easy Kart 125 Shootout, gdzie ścigał się z kierowcami z całego świata i udało mu się zakwalifikować na pierwszym miejscu, by ostatecznie zdobyć flagę w kratę, a jednocześnie był najmłodszy w tej kategorii. 

Skip Barber

Pérez brał udział w Mistrzostwach Krajowych Skip Barberów w Stanach Zjednoczonych w 2004 roku. Jadąc dla drużyny sponsorowanej przez meksykańską firmę telekomunikacyjną Telmex, zajął jedenaste miejsce w mistrzostwach.

Formuła BMW

Pérez przeniósł się do Europy na rok 2005, aby wziąć udział w niemieckiej serii Formuły BMW ADAC. Pozwolono mu mieszkać przez cztery miesiące w restauracji należącej do jego szefa zespołu. W mistrzostwach zajął czternaste miejsce, jadąc dla Team Rosberg, a w następnym roku awansował na szóste miejsce.

A1 Grand Prix

W sezonie 2006-07 A1 Grand Prix, Pérez wziął udział w jednej rundzie mistrzostw A1 Team Mexico. Był trzecim co do wielkości kierowcą, który wziął udział w tej serii.
Formuła trzecia

Pérez przeniósł się do brytyjskich mistrzostw Formuły 3 na rok 2007. Pérez przeniósł swoją osobistą rezydencję do Oxfordu. Startował w klasie narodowej - na starsze podwozia - z zespołem T-Sport, wygrywając mistrzostwa z komfortowym marginesem. Wygrał dwie trzecie wyścigów i podobny odsetek pole position, a na podium ukończył wszystkie wyścigi z wyjątkiem dwóch.

W 2008 roku wraz z zespołem T-Sport ukończył mistrzostwa w pierwszej klasie międzynarodowej, gdzie jako jeden z nielicznych kierowców został wyposażony w silnik Mugen Honda. Po prowadzeniu mistrzostw na początku sezonu, ostatecznie zajął czwarte miejsce w klasyfikacji kierowców.

Seria GP2

Pérez jechał dla zespołu Campos Grand Prix w serii 2008-09 GP2 Asia, współpracując z rosyjskim kierowcą Witalij Pietrowem. Był pierwszym meksykańskim kierowcą, który startował na tym poziomie sportów motorowych od czasu, gdy Giovanni Aloi wziął udział w International Formula 3000 w 1990 roku. Wygrał swój pierwszy wyścig GP2 Asia Series na Sachirze, zwyciężając od światła do flagi w sprincie, który rozpoczął się z pole position. Drugie zwycięstwo odniósł w Losailu, podczas sprintowego wyścigu podczas nocnego spotkania w Katarze.

Do Arden International przeniósł się na główny wyścig GP2 Series 2009, jadąc razem z kolegą absolwentem Formuły 3, Edoardo Mortarą. Pérez zajął dwunaste miejsce w klasyfikacji, z najlepszym rezultatem w postaci drugiego miejsca w Walencji. Poza sezonem rywalizował w dwóch rundach GP2 Asia Series 2009-10 o Barwę Addax, wyprzedzając główną kampanię serii 2010 z zespołem. Wygrał pięć wyścigów i zajął drugie miejsce w rankingu za Pastorem Maldonado.

Formuła 1

Sauber (2011-2012)

sezon 2011


W dniu 4 października 2010 roku Sauber ogłosił, że Pérez dołączy do zespołu w 2011 roku, zastępując Nicka Heidfelda. Następnie Sauber ogłosił współpracę z Telmexem, sponsorem Péreza. Został piątym Meksykaninem, który brał udział w Formule 1 i pierwszym od czasu, gdy Héctor Rebaque startował w latach 1977-1981. W październiku 2010 roku Sauber został również członkiem Akademii Kierowców Ferrari.

Pérez zajął siódme miejsce w swoim pierwszym wyścigu, Australian Grand Prix, imponując obserwatorom, że zatrzymał się, by zmienić opony tylko raz, stając się jedynym kierowcą w terenie, który zrobił mniej niż dwa przystanki. Jednak oba samochody Saubera zostały następnie zdyskwalifikowane za naruszenie przepisów technicznych. Nie udało mu się powtórzyć wyniku w Malezji, gdzie części karoserii odleciały z samochodu Toro Rosso Sébastiena Buemi i trafiły do układu elektrycznego Saubera Péreza, zmuszając go do wycofania się z eksploatacji. W Grand Prix Chin wystartował na 12. pozycji i walczył podczas wyścigu, a także nawiązał kontakt z kilkoma kierowcami w drodze na 17. miejsce. Za nim uplasował się na czternastej pozycji w Turcji, a następnie na dziewiątym miejscu w Hiszpanii - przed kolegą z zespołu Kamui Kobayashi na dziesiątej pozycji - by zdobyć pierwsze punkty w Formule 1.

Podczas trzeciej części kwalifikacji do Grand Prix Monako Pérez stracił kontrolę nad samochodem po wyjściu z tunelu toru, skręcił w prawo i zderzył się z barierą, a następnie zjechał przez szykanę i uderzył z boku w barierę TecPro. Widziano go trzymającego ręce wokół głowy, próbującego ją chronić tuż przed ostatecznym uderzeniem. Sesja została zawieszona, a marszałkowie i personel medyczny wydostali Péreza z jego samochodu. Rzecznik zespołu Saubera powiedział, że był przytomny i zdolny do rozmowy po wypadku i został zabrany do centrum medycznego obwodu. Doznał skręcenia uda i wstrząsu mózgu, a następnego dnia nie wziął udziału w wyścigu ze względów medycznych. Po wzięciu udziału w pierwszej sesji treningowej Grand Prix Kanady, Pérez nie czuł się wystarczająco dobrze i postanowił nie brać udziału w dalszej części wyścigu, a jego miejsce zajął Pedro de la Rosa.

Pérez wrócił na Grand Prix Europy i zajął jedenaste miejsce po próbie prowadzenia wyścigu w oparciu o strategię "one-stop". W Grand Prix Wielkiej Brytanii zajął siódme miejsce w karierze, a w Niemczech jedenaste. Po zajęciu piętnastego miejsca na Węgrzech, przeszedł na emeryturę w Belgii, gdzie nie udało mu się uzyskać zawieszenia. Następnie, podczas siódmego biegu we Włoszech, nie udało mu się uruchomić skrzyni biegów, a po utracie dziewiątego miejsca z Felipe Massa zdobył punkt w Singapurze. W Japonii zajął ósme miejsce, przed szesnastym miejscem w Korei, dziesiątym w Indiach i jedenastym w Abu Dhabi. W mistrzostwach kierowców ukończył na szesnastym miejscu z czternastoma punktami.

W dniu 28 lipca ogłoszono, że Pérez pozostanie z Sauberem w sezonie 2012 wraz z kolegą z drużyny Kobayashi. 13 września Pérez testował w Ferrari w ramach Ferrari Driver Academy w Ferrari F60, samochodzie Ferrari z sezonu 2009. Pérez przeprowadził test z kolegą z akademii Julesem Bianchim.

Sezon 2012

Pérez rozpoczął sezon od ósmego miejsca w Grand Prix Australii, tracąc kilka miejsc na ostatnim okrążeniu z powodu nadmiernie zużytych opon. W drugiej rundzie w Malezji walczył o zwycięstwo z Fernando Alonso. Na ostatnich okrążeniach wyścigu udało mu się zamknąć dystans do 0,5 sekundy, ale nie udało mu się wyprzedzić, ponieważ na 14. zakręcie poszedł szeroko i upadł do tyłu, kończąc 2,2 sekundy za Alonso na drugiej pozycji. Wielu obserwatorów chwaliło jego występ, pomimo jego późnego błędu w wyścigu, przyjmując najlepszy wynik Saubera jako niezależnego zespołu. W Chinach zakwalifikował się jako najlepszy w karierze ósmy, ale zakończył wyścig na jedenastym miejscu po problemach ze strategią pit-stopu, a także sprzęgłem swojego samochodu.

W kolejnych trzech wyścigach Sauber zakończył wyścig poza punktami - mimo zarejestrowania najszybszego okrążenia w Monako - zanim Pérez zdobył drugie podium w karierze w Grand Prix Kanady, kończąc wyścig na trzecim miejscu, zaczynając na piętnastym.

W Grand Prix Europy Pérez zakwalifikował się na piętnastym miejscu, powołując się na brak równowagi w prowadzeniu i poczucie "nieprzewidywalności" samochodu jako przyczynę przepaści do Kobayashi na siódmym miejscu. W wyścigu awansował na dziewiąte miejsce, ale jako problem dla zespołu podniósł złą formę kwalifikacji. Na 12. okrążeniu Grand Prix Wielkiej Brytanii zderzył się z pastorem Maldonado, zmuszając go do przejścia na emeryturę ze złamanym zawieszeniem. Później skrytykował Wenezuelczyka, twierdząc: "Wszyscy się o niego martwią", a następnie dodał: "To kierowca, który nie wie, że ryzykujemy życiem i nie ma żadnego szacunku". Maldonado otrzymał podwójną karę w postaci reprymendy i 10 000 euro grzywny po wyścigu. Pérez dodał później: "Wystarczy spojrzeć na ostatnie wyścigi. On zrujnował wyścig Hamiltona (w Walencji), on zrujnował mój wyścig w Monako robiąc głupie rzeczy. Nie rozumiem, dlaczego stewardzi nie podejmują z nim poważnej decyzji. Z pastorem nie robią nic, co mogłoby dać mu nauczkę."

Na Grand Prix Niemiec Pérez wystartował na 17. pozycji, ale udało mu się przebić przez pole, a ostatecznie ukończył wyścig na 6. miejscu. W Grand Prix Belgii dotarł do Q3 i zakwalifikował się na piątym miejscu. Kara dla Maldonado sprawiła, że Pérez awansował na czwarte miejsce w karierze. W wyścigu został zmuszony do przejścia na emeryturę w pierwszym zakręcie pierwszego okrążenia, po tym jak Romain Grosjean spowodował spektakularny wypadek. Grosjean rozbił się na Lewisie Hamiltonie tworząc efekt domina, który obejmował pięć samochodów. W wypadku brał udział także lider mistrzostw Fernando Alonso i kolega z zespołu Péreza Kamui Kobayashi.

Pérez stanął na trzecim podium podczas Grand Prix Włoch. W sobotę nie udało mu się zakwalifikować do Q3 i był dwunasty na liście. W niedzielę wspiął się przez pole na drugie miejsce, wyprzedzając na torze m.in. Kimi Räikkönena, Nico Rosberga, Felipe Massę i Alonso. W przeciwieństwie do większości kierowców w terenie, Pérez rozpoczął wyścig na oponach twardych, a na 29. okrążeniu przeszedł na opony średnie, co pozwoliło mu na prowadzenie Grand Prix przez pięć okrążeń. W rezultacie Pérez i jego wybitne kierownictwo samochodu zapewniło mu dobre wyniki w punktach, a w końcu - miejsce na podium. Ostatecznie zakończył sezon na dziesiątym miejscu w Mistrzostwach Kierowców z 66 punktami, o 6 punktów więcej niż kolega z zespołu Kobayashi.

McLaren (2013)

sezon 2013

W dniu 28 września 2012 r. ogłoszono decyzję Lewisa Hamiltona o odejściu z McLarena do Mercedesa w 2013 r., a Pérez został następnie potwierdzony jako zastępca Hamiltona. Zastąpił on również Hamiltona w kreskówce McLarena Tooneda. To również zakończyło związek Péreza z Ferrari, ponieważ został on zwolniony z akademii kierowców.

W wyścigu otwierającym sezon w Australii Pérez zakwalifikował się na 15. miejscu i ukończył go na 11. pozycji, później określając weekend jako "trudny" dla siebie i całego zespołu. Rozpoczął Grand Prix Malezji od dziewiątej pozycji, a zakończył wyścig na tej samej pozycji, zdobywając swoje pierwsze punkty dla McLarena. Osiągnął również najszybsze okrążenie w wyścigu, stawiając na świeże opony.

W GP Bahrajnu wystartował na 12. pozycji i zajął 6. miejsce przed Fernando Alonso Ferrari (8. miejsce) i jego kolegą z zespołu Jensonem Buttonem (10. miejsce), z którym miał zacięty pojedynek, w którym kilkukrotnie startował, co zwiększyło rywalizację między kierowcami w McLarenie w kolejnych wyścigach.

Po Grand Prix Bahrajnu, Jenson Button powiedział o stylu jazdy Péreza:

Ścigałem się z wieloma kolegami z zespołu przez lata i z dość agresywnym kolegą z zespołu w Lewis, ale nie jestem przyzwyczajony do zjeżdżania z prostej, a potem mój kolega z zespołu podjeżdża i macha kołami na mnie i walczy ze mną z prędkością 300 km/h. Miałem kilka ciężkich walk w F1, ale nie aż tak brudnych. To jest coś, co robisz w gokarcie i normalnie z tego wyrastasz, ale oczywiście nie jest tak z Checo [Pérez]. Wkrótce stanie się coś poważnego, więc musi się uspokoić. Jest niezwykle szybki i wykonał dziś świetną robotę, ale niektóre z nich są niepotrzebne i stanowią problem, gdy robisz te prędkości.
Podczas Grand Prix Monaco 2013 Pérez wykonał kilka agresywnych wyprzedzeń, zanim odszedł na emeryturę po zderzeniu z Kimi Räikkönen. Po tym incydencie Räikkönen powiedział, że Pérez powinien zostać "uderzony w twarz". Pérez zanotował najlepszy w sezonie piąty finisz w Indiach, kończąc cztery sekundy nieśmiało na podium, co pozostawiło go "bardzo zadowolonym".

Pérez potwierdził 13 listopada 2013 r., że pod koniec sezonu opuści McLarena, by zastąpić go Kevin Magnussen. 12 grudnia 2013 r. (dokładnie miesiąc po tym, jak ogłoszono, że opuści McLarena), Force India potwierdziła, że Pérez dołączy do Nico Hülkenberga w składzie kierowców na 2014 r. w ramach umowy na 15 mln euro.

Force India (2014-2018)

W dniu 12 grudnia 2013 r. Pérez potwierdził swoje dążenie do Force India w 2014 r.

2014

W Australian Grand Prix zajął 11. miejsce, ale został przesunięty na 10. miejsce, aby zdobyć pierwszy punkt dla Force India, ponieważ Daniel Ricciardo został zdyskwalifikowany za przekroczenie limitów paliwowych. Nie udało mu się wystartować w Grand Prix Malezji, po tym jak przed rozpoczęciem wyścigu jego samochód napotkał problemy ze skrzynią biegów. Mimo to, tydzień później w Bahrain Grand Prix, udało mu się zdobyć pierwsze od 2009 roku podium w Force India, utrzymując Red Bulla Ricciardo na trzecim miejscu. W Grand Prix Chin Pérez wystartował na 16. pozycji, a po zdobyciu czterech miejsc na starcie, wyprzedził zarówno McLarensa, jak i Daniila Kvyata Toro Rosso, by zająć 9. miejsce. Kwalifikując swojego kolegę z drużyny po raz drugi, Pérez wystartował na dziesiątej pozycji w Grand Prix Monako, jednak pierwsze okrążenie z Jensonem Buttonem oznaczało dla niego pierwszą w tym sezonie wcześniejszą emeryturę. Podczas Grand Prix Kanady Pérez po raz kolejny walczył o kolejne miejsce na podium, aż do momentu, w którym samochód miał problemy z hamowaniem, co później spowodowało utratę trzeciego miejsca dla obu Red Bulli. Na ostatnim okrążeniu brał udział w kolizji z Felipe Massa, który rozbił się na tyłach swojego Force India, wysyłając oba samochody mocno do barier. Pérez został następnie ukarany pięcioma miejscami na następnym wyścigu, ponieważ stewardzi zdecydowali, że zmienił linię wyścigu, co spowodowało, że Massa wpadł na niego. Podczas Grand Prix Austrii Pérez ustanowił trzecie najszybsze okrążenie w swojej karierze, jednocześnie dając Force India swoje trzecie najszybsze okrążenie w swojej historii.

7 listopada 2014 roku, przed Grand Prix Brazylii, Force India ogłosił, że Pérez pozostanie w zespole na sezon 2015. Pérez oświadczył, że negocjacje w sprawie kontraktu są "w toku", jeśli chodzi o jego dalsze przedłużenie. Umowa została oficjalnie potwierdzona podczas Grand Prix w Abu Dhabi, a Pérez podpisał nowy dwuletni kontrakt do końca sezonu 2016.

2015

Sezon 2015 rozpoczął się 10. miejscem dla Péreza w Australii, następnie 13. w Malezji, 11. w Chinach i 8. w Bahrajnie. Piąte miejsce zajął w Belgii, szóste we Włoszech. Jego najlepszy wyścig w tym sezonie odbył się w Rosji, gdzie zdobył pierwsze podium w 2015 roku i trzecie w historii Force India. W 2015 roku ukończył mistrzostwa na dziewiątej pozycji, swojej najwyższej jak dotąd pozycji mistrzowskiej, z 78 punktami. O 20 punktów wyprzedził kolegę z drużyny Hülkenberg. Oprócz podium w Rosji udało mu się ukończyć trzy kolejne miejsca w pierwszej piątce w Belgii, USA i Abu Zabi; w dziewięciu ostatnich rundach zdobył 63 z 78 punktów. W drugiej połowie sezonu zakwalifikował swojego kolegę z drużyny w sześciu z dziewięciu ostatnich wyścigów oraz osiem razy w ciągu całego sezonu.

2016

Pérez doświadczył trudnego początku sezonu w pierwszych czterech wyścigach z powodu niekonkurencyjnego VJM09, ale zdobył punkty z dziewiątym miejscem w Rosji. W Barcelonie wprowadzono ulepszenia z siódmym miejscem, co świadczy o poprawie formy drużyny.

W Monako Pérez zdobył szóste (i czwarte) podium (Force India) w mokrych i zmieniających się warunkach, a także przesunął się na dziewiąte miejsce w klasyfikacji Mistrzostw Świata Kierowców. Kierownictwo ogumienia odegrało znaczącą rolę, ale w przeciwieństwie do wcześniejszej sytuacji, dorównał Ferrari i Red Bullowi, czasami doganiając czołówkę i udaje mu się utrzymać Sebastiana Vettela na czwartym miejscu w komfortowej odległości.

W Grand Prix Europy w Baku Pérez po raz kolejny zajął trzecie miejsce, odzyskując karę za zmianę skrzyni biegów w wyniku kraksy podczas treningu swobodnego, będąc wystarczająco szybkim, aby zakwalifikować się w pierwszym rzędzie. Pomimo konieczności startu z siódmej pozycji na starcie, przed ostatnim okrążeniem Kimi Räikkönen na trzecim miejscu awansował na czwarte miejsce, dzięki czemu w trzech wyścigach znalazł się na drugim podium.

2017

Po Grand Prix Malezji w 2016 roku Pérez potwierdził swoje zaangażowanie w Force India w sezonie 2017. Pozostał z drużyną indyjską przez czwarty sezon z rzędu u boku nowego kolegi z drużyny Estebana Ocona, kładąc tym samym kres spekulacjom na temat ewentualnego przeniesienia do Williamsa, Renault czy Haas. W 2017 roku, po zderzeniu dwóch rywali na starcie, zajął czwarte miejsce w Hiszpanii, a trzeci w połowie wyścigu przeszedł na emeryturę z awarią jednostki mocy. Swoją 17-punktową passę zakończył na finiszu, zderzając się w Monako z Daniillem Kvyatem. Miał chwilę z kolegą z drużyny w Kanadzie, kiedy nie chciał dopuścić do siebie kolegi z drużyny, który pomyślał, że może rzucić wyzwanie Danielowi Ricciardo na 3. miejscu. Znowu został znokautowany w Baku, gdzie myślał, że będzie mógł rzucić wyzwanie o zwycięstwo, zanim zderzył się z Oconem. W Austrii zajął 7. miejsce i awansował na 6. miejsce w klasyfikacji, po tym jak Max Verstappen wypadł z wyścigu na pierwszym okrążeniu. W mistrzostwach spadł na 7. miejsce po ukończeniu 9. w Wielkiej Brytanii, za kolegą z drużyny i Verstappenem zajął 4. miejsce. Pozostał 7. w klasyfikacji do końca sezonu.

2018

Pérez zakończył pierwsze trzy wyścigi sezonu poza punktami. Następnie na Grand Prix Azerbejdżanu zdobył ósme miejsce na podium w karierze, zajmując 3. miejsce po incydentalnym wyścigu. Po kilku okrążeniach wyprzedził wówczas lidera mistrzostw Sebastiana Vettela na 3. miejscu, co czyni go pierwszym kierowcą, który dwukrotnie stanął na podium na torze Baku City Circuit (w 2016 i 2018 roku). Kolejny punktowy finisz przyszedł z 9. miejscem w Hiszpanii. We Francji wycofał się z wyścigu z awarią silnika. Kolejne trzy punkty zakończyły wyścig na 7. miejscu w Austrii i Niemczech.

Po Grand Prix Węgier, do administracji trafił Force India. Było to spowodowane tym, że grupa wierzycieli (w tym Pérez) podjęła kroki prawne przeciwko zespołowi. Pérez powiedział, że działania te zostały podjęte w celu uratowania zespołu i jego pracowników przed nakazem likwidacji wszczętym przez innych wierzycieli, co doprowadziłoby do upadku zespołu. Na krótko przed Grand Prix Belgii aktywa Force India zostały zakupione przez konsorcjum inwestorów pod kierownictwem Lawrence'a Strolla, ojca kierowcy Williamsa, Lance'a Strolla. Zespół został ponownie zakwalifikowany do mistrzostw jako nowy team-Racing Point Force India - utrzymujący Pérez i Ocon jako ich kierowcy. Podczas Grand Prix Belgii zespół powrócił silny - Pérez i Ocon zakwalifikowali się odpowiednio na 4. i 3. miejsce, a także zajęli 5. i 6. miejsce.

Pérez zdobył siedem punktów w dziewięciu wyścigach w drugiej połowie sezonu. Jednak po słabym występie w Singapurze spotkał się z krytyką. Na pierwszym okrążeniu zderzył się z kolegą z zespołu Oconem, co spowodowało, że Ocon wpadł w mur i wycofał się z wyścigu. Zderzył się także z Siergiejem Sirotkinem, co spowodowało karę przejazdu. Później stwierdził, że jego kara była "sprawiedliwa". Później doznał awarii hamulca i wycofał się z rodzinnego wyścigu w Meksyku. Sezon zakończył na 8. miejscu w mistrzostwach z 62 punktami, wyprzedzając kolegę z zespołu Ocon'a i będąc jedynym nie-mercedesem, Ferrari czy Red Bullem, który w tym sezonie znalazł się na podium.
Punkt wyścigowy (2019-2020)

2019

W sezonie 2019 Racing Point Force India stał się Racing Point, zachowując Péreza jako kierowcę. W zespole dołączył do niego były kierowca Williamsa, Lance Stroll. Racing Point uznał rok 2019 za sezon przejściowy, a większość pracy nad samochodem w tym roku została przerwana przez wydarzenia administracyjne z poprzedniego roku. Mocny początek sezonu, w tym 6. miejsce na mecie w Azerbejdżanie, zakończył się ciągiem ośmiu wyścigów bez punktów, najdłuższym takim ciągiem w jego karierze. Obejmowało to również dotknięte deszczem Grand Prix Niemiec, gdzie rozbił się na początku wyścigu, podczas gdy kolega z zespołu Stroll krótko prowadził wyścig i ostatecznie ukończył go na 4. miejscu.

Podobnie jak w 2018 roku, w drugiej połowie sezonu Pérez wypadł znacznie lepiej. Z wyjątkiem przejścia na emeryturę w Singapurze z powodu wycieku ropy naftowej, zdobywał punkty w każdym wyścigu po przerwie letniej, w tym silny finisz na 6. miejscu w Belgii. Wiele z tych punktów zdobywał na niskich pozycjach wyjściowych, w tym 7. miejsce we Włoszech po starcie z 18., 8. miejsce w Japonii od 17. i 10. w Stanach Zjednoczonych po starcie z pit stopu. Sezon zakończył na 10. miejscu w mistrzostwach z 52 punktami, komfortowo wyprzedzając kolegę z drużyny Stroll.

2020

Pérez podpisał przedłużenie kontraktu z Racing Point, z którym miał kontynuować wyścigi do końca 2022 roku. Na trzy dni przed Grand Prix Wielkiej Brytanii uzyskał pozytywny wynik testu na koronaawirus SARS-2, który powoduje COVID-19. W związku z tym nie mógł wziąć udziału w British Grand Prix. Został tymczasowo zastąpiony przez Nico Hülkenberga. Potwierdzono, że również i on nie weźmie udziału w 70. rocznicowym Grand Prix, ponieważ ponownie uzyskał pozytywny wynik na COVID-19. Po negatywnym testach na COVID-19 po Grand Prix 70. rocznicy, Pérez powrócił do wyścigu w Grand Prix Hiszpanii, zakwalifikował się na czwartym miejscu i ukończył wyścig na piątym. We wrześniu 2020 roku, Pérez ogłosił, że opuści Racing Point pod koniec sezonu 2020. Zostanie zastąpiony przez Sebastiana Vettela jako Racing Point, który w sezonie 2021 zostanie Astonem Martinem.

Komentarze